Se See the Good – seminariet med Kaisa Vuorinen och Jan Rosman

Länk till inspelningen av seminariet med Kaisa Vuorinen och Jan Rosman.

Kristna Friskolerådet anordnade 20 mars 2024 ett webbinarium tillsammans med See the Goods grundare Kaisa Vuorinen.

Innehåll:

Kaisa Vuorinen och Jan Rosman presenterar först varandra och pratar lite om webbinariet. Sedan föreläser Jan Rosman en stund om behovet av karaktärsutbildning idag (och mycket kort genom historien), men också lite om hur alla generationer sedan Salomo gått tillväga för att ”fostra nästa generation” till goda medborgare. Kaisa Vuorinen föreläser därefter en stund om sin forskning och de metoder hon utvecklat som kallas See the Good”. Möjlighet fanns för alla deltagare att ställa frågor i chatten som vi sedan samtalar om på slutet.

På Agapeskolorna – d v s Johannesskolan, Fokusskolan och Ålidenskolan – har vi prövat See the Good i mer än ett år – med mycket positiva resultat.

See the Good! (sv) Styrkebaserad Pedagogik – Främja Positiv Undervisning och Inlärning

Ordförande KrF